مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰


امنیت و حریم خصوصی کاربران در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بسیار مهم است. کاربران هوشمند امروزی به دنبال راه هایی برای افزایش حریم خصوصی و امنیت خود هستند. واتس اپ یک شبکه اجتماعی پرکاربرد و پرطرفدار است، بنابراین اگر از آن استفاده می کنید، بهتر است از سطح امنیت آن مطلع شوید. در این مقاله سعی کردیم در مورد امنیت این شبکه اجتماعی، راهکارهایی برای افزایش امنیت واتس اپ و راه هایی که می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد، بحث کنیم. اگر شما نیز می خواهید امنیت و حریم خصوصی این پیام رسان را افزایش دهید، لطفا این مقاله اپ ناب را تا انتها دنبال کنید.

WhatsApp در بین شبکه های اجتماعی چقدر امن است؟

قبل از هر چیز باید بدانید که واتس اپ برخلاف تلگرام، سرور ذخیره اطلاعات ندارد! این بدان معناست که چت ها و فایل هایی که در این پیام رسان رد و بدل می کنید در جایی به جز گوشی یا کامپیوتر شما ذخیره نمی شود، بنابراین هکرها نمی توانند با هک سرورهای واتس اپ به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. آنها فقط باید تلفن یا رایانه شما را به روشی خاص هک کنند تا به چت های شما دسترسی پیدا کنند. نکته جالب در مورد هک های «روی هوا» این است که همه چت ها و تماس های صوتی و تصویری واتس اپ از الگوریتم رمزگذاری دو طرفه استفاده می کنند، به این معنی که این اطلاعات بدون کلید رمزگذاری قابل مشاهده نیستند. این مدل رمزگذاری دو طرفه رمزگذاری End to End نامیده می شود.

در مجموع پس از گسترش پیام رسان واتس اپ در سراسر جهان و اختصاص به فیس بوک، این پیام رسان از نظر امنیتی رشد زیادی داشته و امروزه به عنوان یکی از امن ترین پیام رسان های جهان شناخته می شود.

بله، در مورد امنیت هرگز نمی توانید 100% مطمئن باشید. این به این دلیل است که چندین بار توسط هکرهای حرفه ای که هویت امنیت شرکت های بزرگ را جعل می کنند مورد حمله قرار گرفته است. باور نکردنی است که تمام اطلاعات شما به دست هکرها می رسد.

اما در هر صورت هک عناصر امنیتی فوق واتس اپ برای همه افراد نیست و از این نظر اپلیکیشن واتس اپ را می توان اپلیکیشن برتر در ابعاد جهانی نامید.

راهکارهایی برای افزایش امنیت واتس اپ

برای محافظت از کاربران، واتس اپ از یک سیستم رمزگذاری داخلی استفاده می کند که غیرفعال نمی شود. داشتن چنین سیستمی باعث می شود پیام شما فقط توسط شخصی که پیام را برای او ارسال کرده اید خوانده شود. اما برای افزایش امنیت واتس اپ می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

کدنویسی برای مکالمات مهم در واتس اپ

با دنبال کردن مراحل می توانید مکالمات مهم WhatsApp خود را رمزگذاری کنید. به این ترتیب، حتی اگر واتس اپ شما در چندین دستگاه فعال باشد، آن مکالمه فقط در دستگاهی که واتس اپ روی آن رمزگذاری شده است ظاهر می شود و سایر دستگاه ها حتی اگر به آن حساب واتساپ متصل باشند، به مکالمه رمزگذاری شده دسترسی نخواهند داشت. استفاده از رمزگذاری مکالمات مهم در واتس اپ به شما کمک می کند تا مکالمه ای امن و محرمانه با مخاطبان هدف خود داشته باشید تا هیچ شخص ثالثی نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

اعلان های امنیتی واتس اپ را فعال کنید

هر زمان که بخواهید چت WhatsApp را از یک دستگاه جدید باز کنید، یک کد امنیتی جدید برای هر دو دستگاه ایجاد می شود. با روشن کردن اعلان‌های امنیتی (نمایش اعلان‌های امنیتی)، هر زمان که کد امنیتی جدیدی برای مکالمه خاصی در واتس‌اپ شما ایجاد شود، واتس‌اپ به شما اطلاع می‌دهد.

احراز هویت دو مرحله ای واتس اپ را فعال کنید

ویژگی جدیدی که برای امنیت بیشتر به واتس اپ اضافه شده است این است که می توانید تایید دو مرحله ای را برای پیام رسان های خود فعال کنید و امنیت حساب خود را افزایش دهید. با فعال کردن تایید دو مرحله ای، هیچ کاربری نمی تواند به راحتی به حساب شما دسترسی داشته باشد. اگر تأیید دو مرحله‌ای را برای واتس‌اپ فعال کنید، رمز عبور اصلی (کد امنیتی که هنگام ورود به حساب واتس‌اپ خود به شماره تلفن ارسال می‌شود) برای ورود به سیستم کافی نیست و باید 6 رقمی وارد کنید کدی (که هنگام روشن کردن تأیید دو مرحله‌ای تنظیم می‌کنید) که به واتس‌اپ اجازه دسترسی به حساب را می‌دهد. بنابراین، تا زمانی که کد 6 رقمی را نداند، هیچ کس نمی تواند به این حساب واتساپ دسترسی پیدا کند

با استفاده از قفل برنامه

یکی از نقاط ضعف واتس اپ این است که نمی توانید از پسورد برای بستن واتس اپ استفاده کنید. برای این منظور واتس اپ به کاربران خود توصیه می کند از نرم افزارهای بازگشایی قفل شخص ثالث استفاده کنند. یک نمونه از این برنامه قفل برنامه Whats Chat است. البته اتصال به واتس اپ با استفاده از اپلیکیشن های خارجی در آیفون امکان پذیر نیست. در نتیجه برای اطمینان از امنیت واتس اپ، بهتر است گوشی خود را با اثر انگشت، الگوی چهره، الگو یا رمز عبور قفل کنید.

برنامه WhatsApp را از پورتال رسمی دانلود کنید

WhatsApp را از سایت های رسمی مانند WhatsApp یا Google Play دانلود و نصب کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم از نسخه های ناشناخته واتس اپ استفاده نکنید. این برنامه ها کاملاً ایمن نیستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که داده های شما هنگام استفاده از این برنامه ها ایمن باشند. برای دانلود واتساپ کلیک کنید.

  • ۰۳/۰۳/۲۷
  • مهدیس فرح بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی