مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰


مانیکور که از دو کلمه لاتین mani و cure گرفته شده است به تمام مراقبت های بهداشتی و زیبایی دست ها اطلاق می شود، اما امروزه در تکنیک های زیباسازی ناخن کپسوله شده است. با چند عکس قبل و بعد از مانیکور ناخن متوجه تاثیر این روش در زیبایی ناخن خواهید شد. اما مانیکور چیست؟ در این مقاله با آموزشگاه و آکادمی خانه عروس همراه باشید تا در مورد مانیکور ناخن و انواع آن بیشتر بدانید.

مانیکور چیست؟

مانیکور روشی برای زیبا و محکم کردن ناخن ها است که مراحل مختلفی را شامل می شود. این مراحل به شرح زیر است و هر کدام را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: دست های خود را بشویید و آثار لاک را پاک کنید.

مرحله دوم: فرم دادن به لبه خارجی ناخن (به اشکال مختلف از جمله گرد، مربع، بادامی و غیره)

مرحله 3: پوست مرده و اضافی را از پایه ناخن و بافت اضافی اطراف ناخن را بردارید

مرحله چهارم: اقداماتی برای تقویت ناخن ها و پوست اطراف آنها مانند پارافین درمانی یا استفاده از روغن های تقویت کننده.

مرحله پنجم: سطح ناخن را تمیز کرده و برای استفاده از لاک آماده کنید

مرحله ششم: لاک زدن

لبه بیرونی ناخن را شکل دهید

گفتیم که بعد از شستن و تمیز کردن ناخن ها، اولین مرحله مانیکور، فرم دادن به ناخن هاست. در سالن های مانیکور از فایل های دستی برای فرم دهی اولیه استفاده می شود و سپس شکل نهایی توسط سوهان برقی ساخته می شود. اگر شکل ناخن ها جزئیات بیشتری داشته باشد به آرامی و با سوهان دستی اجرا می شوند. می توانید ناخن ها را به اشکال مختلف مانند بادامی، مربع، گرد، بیضی و غیره سوهان بکشید.

برداشتن بافت مرده و اضافی اطراف ناخن

همانطور که گفتیم پس از تشکیل، ناخن ها باید تمیز شوند. اگر بافت مرده یا پوست اضافی در اطراف ناخن وجود دارد، باید آن را برداشته و جدا کرد. مهمترین چیز در این مرحله برداشتن کوتیکول است. پوست نازک ته ناخن را کوتیکول می نامند. در تمام روش های مانیکور، کوتیکول باید کمی از بستر ناخن برداشته شود و سپس برداشته شود.

اگر این مرحله با دقت انجام نشود، بافت زیرین ناخن دچار زخم و مستعد عفونت و بیماری و همچنین سوختگی شدید می شود. در سالن ها از سوهان برقی با سر ناخن برای این کار استفاده می شود.

اقدامات تقویتی

تقویت ناخن ها و بافت های اطراف؛ علاوه بر حفظ درخشش زیبا، به استحکام و سلامت این قسمت از بدن نیز کمک می کند. یک ماده رایج در مرحله لاک ناخن پارافین است. پارافین درمانی به تقویت ناخن ها و همچنین جوانسازی پوست انگشتان شما کمک می کند. انواع مختلفی از روغن ها نیز برای تقویت دست و ناخن استفاده می شود که رایج ترین آنها روغن بادام و روغن زیتون است.

آماده سازی سطح ناخن و لاک زدن

قبل از تکمیل مانیکور با لاک، باید سطح ناخن را برای نقاشی آماده کنید. سطح ناخن ها را با پولیش ( سوهان ریز و نرم) صاف کنید. سپس می توانید از لاک یا لاک ناخن استفاده کنید. هنگام استفاده از لاک، توصیه می شود یک لایه پایه زیر لاک و یک لایه رویی روی آن بزنید. پوشش پایه لاک را روی ناخن نگه می دارد و از ورود مواد مضر لاک به داخل بافت ناخن جلوگیری می کند. تاپ کوت لاک را ثابت می کند و باعث درخشندگی ناخن می شود.

فواید مانیکور ناخن

همانطور که گفتیم مانیکور ناخن راهی برای مراقبت از حفظ سلامت ناخن ها است و فقط یک ویژگی زیبایی نیست. در واقع وقتی مانیکور ناخن انجام می دهید با یک تیر چند نقطه را می زنید. زیبایی، درخشش، جوانسازی پوست، از بین بردن پوست مرده، تقویت پوست و ناخن، استحکام ناخن، همه بخشی از مزایای مانیکور هستند. بسته به اینکه از کدام روش تبلیغاتی و محصولی استفاده می کنید، این مزایا متفاوت است.

آیا مانیکور عوارضی دارد؟

اگرچه مانیکور ناخن یک روش ایمن، بهداشتی و مفید برای ناخن است، اما می تواند معایبی نیز داشته باشد. گاهی اوقات، در طول فرآیند مانیکور، می توانید به ساختار ناخن ها یا محیط آنها آسیب بزنید. در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و ایمنی، انتقال آلاینده ها، برخی عوامل میکروبی و عفونت نیز امکان پذیر است. برای مانیکور حرفه ای بهتر است به سالن های تخصصی مراجعه کنید.

  • ۰۳/۰۳/۲۳
  • مهدیس فرح بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی