مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

 


به طور معمول از بخاری و شومینه گازی برای گرم کردن خانه استفاده می شود اما به دلیل مصرف سوخت بالا و هوای سنگین در خانه در شرایط فعلی با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های ایده آل برای گرمایش خانه این وسایل توصیه نمی شود. انواع سیستم های پکیج موجود در بازار که بهتر از سایر بخاری ها هستند.

پکیج ها وسایل گرمایشی نسبتا جدیدی هستند که وظیفه تامین آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز وسایل گرمایشی منزل مانند رادیاتور را بر عهده دارند.

پکیج ترکیبی از آبگرمکن و موتورخانه می باشد که نحوه کار آن به این صورت است که آب گرم آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی ساختمان را به عنوان آبگرمکن تامین می کند. علاوه بر این، پکیج را می توان به رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف مانند یک موتور کوچک متصل کرد تا به گرمایش خانه و خانه کمک کند. پکیج ها در 2 مدل پکیج دیواری و پکیج زمینی و با مخزن و بدون مخزن ساخته می شوند.

بسته پایه:

بسته های زمین بیشتر شبیه موتورخانه هستند. این واحد در واقع جعبه کاهش سیستم محفظه موتور است. بنابراین قدرت حرارتی بسیار بالایی دارند و می توانند هم آب مصرفی و هم سیستم گرمایشی را گرم کنند. ساختمان

ارت باکس ها از نظر نوع سوخت مصرفی بسیار متفاوت هستند، زیرا در مدل های برقی، گازوئیلی، دوگانه سوز (گاز- گازوئیل) و سه سوخت (برق-گاز- گازوئیل) طراحی و تولید می شوند.

روش کار پک زمینی بسته به نوع سوخت مصرفی متفاوت است مثلا برای گاز و گازوئیل دستگاه مجهز به مشعل می باشد و با احتراق گاز یا گازوئیل وارد سیستم احتراق می شود. دوربین با هم و هوا و ایجاد شعله اما روش کار پکیج برق زمینی به این صورت است که المان های تعبیه شده در این دستگاه باعث گرم شدن آب می شود. برای تعمیرات پکیج کرج با تهران سرویس کاران تماس بگیرید.

این دستگاه دارای دو مبدل حرارتی است که آب گرم مورد نیاز برای گرم کردن محیط در مبدل اولیه و آب گرم مصرفی در مبدل ثانویه دستگاه تولید می شود. بهترین نمونه پکیج زمینی مدلی است که در آن اصول ایمنی ارزیابی شده و کیفیت اجزای آن در سطح بالایی قرار دارد، پس بهتر است پکیج زمینی را از برندهای معروف بازار انتخاب کنید.

این نوع بسته بندی به دلیل تولید بالا و مقیاس بزرگ عمدتاً در ساختمان های مسکونی و آپارتمان های بزرگ، ساختمان های تجاری، شرکت های خصوصی، بیمارستان ها، تئاترها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

پک دیواری:

ساده ترین مدل بسته بندی نوع دیواری است که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه بر روی دیوار نصب می شود، بنابراین نه تنها از نظر اندازه کوچکتر از بسته زمینی است، بلکه صدای کمتری نیز تولید می کند.

اندازه جیب دیواری آنقدر کوچک است که می توان آن را در داخل کابینت آشپزخانه قرار داد. برای اطمینان از ایمنی مصرف کننده، این دستگاه با دودکش دوجداره طراحی شده است، علاوه بر آن سیستم ایمنی پکیج دیواری نیز ساخته شده تا در صورت عدم سلامت کافی، جریان گاز به داخل آب جاری شود. دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

انواع پک دیواری در دو نوع یک مبدل و دو مبدل طراحی و تولید می شود. بخاری های دیواری به دلیل مصرف کم انرژی، هزینه کم و سهولت نصب، محبوبیت بیشتری نسبت به بخاری های زمینی دارند. این دستگاه معمولا گاز می سوزاند

مهمترین مزایای پکیج:

البته انواع پکیج های گرمایشی دارای یکسری مزیت هستند که می توانند جایگزین سایر تجهیزات گرمایشی مانند شوفاژ، شومینه، آبگرمکن و حتی موتورخانه در منازل، ادارات، ساختمان های تجاری و کارخانه ها شوند.

1) اندازه های کوچک:

اگر در مورد موتورخانه اطلاعاتی داشته باشید حتما می دانید که در گذشته بسیاری از خانه ها به خصوص خانه های بزرگ مجهز به سیستم موتورخانه بودند، بنابراین لازم بود برای استقرار سیستم خانه مساحت وسیعی در نظر گرفته شود. ماشین آلات و تجهیزات آن در ساختمان.

اما پکیج آنقدر کوچک است که اندازه آن با فضای مورد نیاز موتورخانه قابل مقایسه نیست. مخصوصا این نوع وسایل دیواری که حتی داخل آشپزخانه هم می رود و با بسته شدن درب کابینت اصلا اذیت ساکنین را نمی کند.

2) کم هزینه، سوخت، تعمیر و نگهداری:

هزینه بالای نصب، سوخت و نگهداری دستگاه باعث شد تا افراد به تدریج استفاده از پکیج را متوقف کنند. زیرا برای تجهیز ساختمان به موتورخانه باید از تجهیزات مختلفی مانند پمپ موتورخانه، مشعل، دیگ، منبع انبساط، منبع دوجداره و خطوط لوله مخصوص همه آنها مراقبت کرد. که نه تنها مقدار زیادی سرما را برای خرید و کارکرد نیاز دارند، بلکه تمام این دستگاه ها در طول دوره مستهلک می شوند و باید در یک بازه زمانی بازدید و تعمیرات گران قیمت داشته باشند همچنین مصرف سوخت در پکیج به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. بخش بزرگی از انرژی مورد استفاده در محفظه موتور.

3) مدیریت بهتر انرژی:

با توجه به جایگزینی خانه های بزرگ با موتور پکیج، هر خانواده می تواند به طور مستقل مصرف سوخت سیستم گرمایش مرکزی واحد خود را با در نظر گرفتن حضور مردم در ساختمان و صرفه جویی قابل توجه در سوخت و هزینه کنترل گرمایش مدیریت کند. موتورخانه کار آسانی نیست و نیاز به تجهیزات کنترلی پیشرفته ای دارد و شاید با وجود این همه ابزار، همه ساکنان نیاز به هدر دادن انرژی در موتورخانه ها را احساس نکنند.

4) تامین آب گرم فوری:

در صورتی که ساختمان مجهز به آبگرمکن دیواری باشد، با بازکردن شیر آب گرم می توان بلافاصله آب گرم دریافت کرد.

  • ۰۳/۰۷/۰۶
  • مهدیس فرح بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی