مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰


وقتی در مقاله در مورد نحوه استفاده از ماشین لباسشویی صحبت کردیم، اکنون در مورد نحوه کار با ماشین ظرفشویی صحبت خواهیم کرد. امروزه که تمام زندگی ما به یک ماشین تبدیل شده است، برخی از وسایل مانند ماشین ظرفشویی در آشپزخانه ضروری هستند. امروزه همه ما می خواهیم کارها را سریعتر و با کیفیت بهتر انجام دهیم.

اما برای کار با ماشین ظرفشویی و یادگیری نحوه استفاده از آن، چون این دستگاه هوشمند است، باید نکات زیادی را بدانید. برنامه های شستشو در این محصول گاهی مصرف کننده را سردرگم می کند. اگر می خواهید با نحوه کار ماشین ظرفشویی آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. با سرویس بوش همراه باشید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

یکی از راه های صرفه جویی در زمان، انرژی و حتی آب استفاده از ماشین ظرفشویی است. شاید بپرسید این دستگاه چگونه به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند؟ اما طراحی این محصول به گونه ای است که می تواند ظروف را با آب کم و به طور موثر تمیز کند. وقتی دست های خود را به طور مرتب می شوییم، مقدار زیادی آب هدر می رود.

اما همچنین باید بدانید که این دستگاه چگونه کار می کند. در اینجا چند نکته برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی آورده شده است:

قرار دادن صحیح منابع در داخل دستگاه

از شوینده مناسب استفاده کنید.

از برنامه شستشوی صحیح استفاده کنید

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

ابتدا باک این خودرو پر از آب می شود و سپس دمای آب داخل خودرو بالا می رود. برای تمیز کردن مواد غذایی باقی مانده در بشقاب ها آب به صورت فواره مانند و تحت فشار روی آنها پاشیده می شود. سپس آب کثیف تخلیه شده و آب داغ روی ظروف پاشیده می شود.نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش


شستشو و حرارت دادن در مرحله بعد انجام می شود. گرمایش با هوا صورت می گیرد که ظروف را خشک و استریل می کند.

نکات مهم برای استفاده از ماشین ظرفشویی

برای اینکه بردهای شما پس از بیرون آوردن از دستگاه کاملاً تمیز شوند، باید به نکات زیر توجه کنید:

ظروف را قبل از گذاشتن در سینک بشویید

تراشیدن به معنای جمع آوری غذای اضافی از زباله است. این برای دستگاه های قدیمی مهم بود. زیرا فشار آب سرنگ برای خارج کردن مواد غذایی باقیمانده از غذا کافی نبود. اما دستگاه های ساخته شده 7 سال پیش عملکرد بهتری دارند.

همچنین در مورد ظرفی که غذا روی آن چسبیده است، قبل از شستن آن را از آن جدا کنید. برای سایر ظروف، اگر به تمیز کردن ظرف بسیار حساس هستید، بهتر است این کار را انجام دهید. البته این امر لزوماً در مورد دستگاه های هوشمند جدید صدق نمی کند.

بهتر است ظروف را قبل از گذاشتن در دستگاه و خشک کردن غذا باز کنید. هنگامی که بقایای غذا جمع می شود، شستشو دشوار می شود و آب هدر می رود.

نحوه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از نکات مهم استفاده از ماشین ظرفشویی، چیدمان صحیح ظروف است. قبل از هر چیز باید بدانید که دستگاه باید کاملا شارژ شده باشد. زیرا پر نشدن مخزن ماشین ظرفشویی به آن آسیب می رساند و باعث هدر رفتن آب و انرژی دستگاه می شود. همچنین اگر دستگاه را بیش از حد پر کنید به آن آسیب می رساند و ظروف به خوبی شسته نمی شوند.

برای قرار دادن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی به موارد زیر توجه کنید:

ظروف بلند را در قفسه پایینی اطراف و پشت دستگاه قرار دهید زیرا این ظروف از رسیدن آب داغ به ظروف دیگر جلوگیری می کنند، بنابراین باید به درستی نگهداری شوند.

همیشه ظروف کوچک مانند ظروف ماست یا سس را در وسط قفسه قرار دهید.

لیوان ها، لیوان ها و فنجان ها را در قفسه بالایی دستگاه قرار دهید. این بخش فقط برای عینک است. سعی کنید عینک ها را با هم لمس نکنید. زیرا لبه ها و نمای بیرونی شیشه تمیز نشده و در اثر برخورد ممکن است آسیب ببیند.

برای چیدن ظرف پلاستیکی، آن را در مکانی قرار دهید که به عنصر دستگاه نزدیک نباشد. گرمای شدید می تواند به آنها آسیب برساند. بهترین مکان برای یک ظرف پلاستیکی قفسه پایین یا بالا است. این صفحات را در مرکز دستگاه قرار ندهید.

قابلمه و تابه و غیره در قفسه پایین

همیشه بشقاب ها و قاشق ها را در قفسه های مرکزی دستگاه قرار دهید. مرکز دستگاه جایی است که ظروف را تمیز می کنید. بنابراین تمام ظروفی که کثیف ترین هستند را باید در اینجا قرار دهید. برخی از وسایل دارای قفسه برای قاشق هستند.

  • ۰۳/۰۷/۲۶
  • مهدیس فرح بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی