مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


می دانید که خواب نیاز اساسی و مشترک همه انسان ها است، به طور کلی همه ما یک سوم زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم و یک خواب راحت انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه سخت را تامین می کند.

برای داشتن خوابی راحت نیاز به یک تخت خواب استاندارد و مناسب داریم تا بتوانیم روز را بسیار پرانرژی و با آمادگی مناسب شروع کنیم، این موارد باعث می شود در انتخاب یک تخت خواب مناسب و استاندارد توجه مناسبی داشته باشیم. با داشتن دانش کامل و کافی در مورد خرید تخت و امکانات آن می توانید خرید موفقی داشته باشید.

باید بدانید که اگرچه تنوع انتخاب را دشوار می کند، اما این سوال به شما کمک می کند تا در مورد نوع تخت مناسب بیشتر بدانید. هنگام انتخاب تخت مناسب، کاربرد، اندازه، ارتفاع، رنگ و ... در زیر قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی های یک تخت استاندارد قرار دهیم.

به ارتفاع مناسب توجه کنید

یکی از ویژگی های اصلی هنگام انتخاب تخت، ارتفاع مناسب است. ارتفاع صحیح گردش هوا را در زیر تخت تضمین می کند. این عملکرد از رشد میکروب ها جلوگیری می کند و از رطوبت جلوگیری می کند که مهم است. این نکات علاوه بر حفظ سلامتی، خواب راحت و بهتری را در طول روز تضمین می کنند.

به همین دلیل تخت باید در ارتفاع مناسبی باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک عبور کند. یکی از ویژگی های مهم تخت، گردش هوای مناسب است که باید در ارتفاع مناسب باشد. یک تخت استاندارد با عناصر طراحی مناسب نباید با زمین تماس داشته باشد. اگرچه فضای باز زیر تخت آن را مجبور می کند که دائماً تمیز شود، لبه های مماس نیز مانع از گردش هوا می شوند.

بهتر است یک تخت مناسب با دسترسی آسان به قسمت پایین انتخاب کنید تا زیر تخت راحت تر تمیز شود.

زوایای مختلفی برای تخت وجود دارد، بهترین زاویه هنگام نشستن روی تخت، زاویه نود درجه بین زانو و ران است. بنابراین، پاها کاملاً با زمین تماس دارند و زانوها عمود بر بدن هستند. بنابراین می توان گفت که ارتفاع مناسب تخت استاندارد بزرگسالان بین سی تا چهل سانتی متر است و سایزهای کوچکتر از اندازه تعیین شده باعث سختی و مشکل در استفاده می شود.

اگر قد از مقدار تعیین شده کمتر باشد، وقتی کنار تخت می نشینید، پاها کاملاً خم شده و زانوها بالا می آیند که برای افراد بلند قد بسیار مفید خواهد بود. باید بدانید که افراد قدبلند زمانی که روی تخت دراز می کشند دچار مشکل می شوند چرا که چیدمان تخت بسیار سخت و خسته کننده است. انعطاف پذیری این مشکل نیز صادق است، اگر ارتفاع تخت زیاد باشد، نشستن روی آن و حتی بالا و پایین رفتن برای افراد کوتاه قد مشکل خواهد بود، علاوه بر این خطر آسیب دیدگی در صورت وجود دارد. از تخت افتاد بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، خرید یک تخت خواب با کیفیت است.

ارتفاع مناسب تخت کودک

همانطور که قبلا ذکر شد، ارتفاع مناسب برای یک تخت استاندارد 35 تا 40 سانتی متر است. این موضوع در مورد ارتفاع مناسب تخت کودک نیز صدق می کند. ارتفاع تخت کودک بسته به سن کودک تعیین می شود اما معمولا بین 20 تا 30 سانتی متر است. باید به خاطر داشت که کودک در حال رشد است، بنابراین ممکن است نیاز به تغییر اندازه تخت باشد.

اگر برای کودک تخت می خرید، جدای از محافظتی بودن، باید این را هم در نظر بگیرید که بعد از مدتی نیاز به تعویض تخت خواهید داشت، پس بهتر است تخت چند منظوره بخرید. از کودکی تا نوجوانی قابل استفاده است. . مزیت این نوع تخت ها این است که تا زمانی که کودک بزرگ شود کمربند ایمنی دارند و سپس می توان آنها را از هم جدا کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید ارتفاع تخت است که قابل تنظیم است و با افزایش سن کودک ارتفاع آن افزایش می یابد. علاوه بر موارد فوق اگر میانگین قد کودک متناسب با سن او نباشد، قد تخت مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین اگر کودک شما در هنگام خواب بیش از حد تحرک دارد و این توانایی را دارد. هنگام افتادن از رختخواب و استفاده از یک وسیله محافظ می توان ارتفاع آن را به حداقل رساند

ارتفاع مناسب برای تخت های دو طبقه

تخت دونفره یکی از انواع تخت هایی است که می توانید در بازار خریداری کنید. تخت های دوطبقه معمولا برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود و از دو تخت یک نفره که روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

ارتفاع این نوع تخت معمولاً از 75 تا 170 سانتی متر متغیر است و ارتفاع بین دو طبقه از 37 تا 8 سانتی متر است. آمادگی جسمانی کامل را برای کودک خود فراهم کنید.

جابجایی آن آسان است

بهترین ویژگی تشک با کیفیت حمل و نقل و جابجایی آسان آن است. بدانید که تقریباً همه تشک ها قابل جابجایی و حمل و نقل آسان هستند، اما اگر مستاجر هستید باید دائماً قطعات تشک را با هم جمع کنید. سعی کنید تشکی با مقاومت بالا انتخاب کنید تا در دراز مدت آسیب نبیند.

موضوع دیگری که در مورد آزادی حرکت بسیار مهم است سبک بودن تخت است. برخی از تخت ها به دلیل مواد به کار رفته سنگین بوده و در حین حمل و نقل مشکلات زیادی را ایجاد خواهند کرد. پس اگر مجبورید مدام آنها را جابجا کنید، بهتر است تختی با وزن مناسب انتخاب کنید.

زمین جامد

نکته مهم دیگری که در انتخاب تخت مناسب باید به آن توجه کرد، پایه محکم آن است. پاها باید بتوانند وزن مداوم تشک را بدون خم شدن تحمل کنند. از طرفی وقتی فرد روی آن قرار می گیرد، این پایه ها باید علاوه بر وزن تشک، وزن فرد را نیز تحمل کنند. برخی از تخت ها جک دار و برخی بدون جک هستند.

طبقات مرتفع دیگر نیازی به پایه ندارند و دسترسی آسان به فضای زیر تخت امکان پذیر است. باید بدانید که تخت خواب های مرتفع گران تر از تخت های غیر مرتفع هستند. هنگام خرید می توانید با توجه به نیاز خود کالا را انتخاب کنید
 

ابعاد استاندارد تخت چقدر است؟ Teen Bed


همانطور که قبلا اشاره کردیم، تخت ها با توجه به نوع کاربری که دارند اندازه های مختلفی دارند. ابعاد استاندارد تخت های یک نفره معمولاً 90 در 200 سانتی متر است، معمولاً برای تخت های دو نفره 160 در 200 سانتی متر است. اگر فردی بزرگ و چاق یا قد بلند است، باید تختی تهیه کنید که فضای بیشتری به شما بدهد.

تخت های یک نفره با عرض صد و ده و تخت های دونفره به عرض صد و هشتاد و حتی دویست اینچ وجود دارد که فضای بیشتری را برای یک نفر می دهد. بهتر است قبل از خرید تخت، علاوه بر بررسی ابعاد اتاق، تشک و روتختی مناسب را نیز در نظر بگیرید، زیرا اکثر این کالاهای ضروری در بازار طبق استاندارد موجود است و به سختی می توان آنها را در کنار هم پیدا کرد. این اندازه .

نوع تخت

مهم ترین نکته ای که در خرید تخت باید به آن توجه کنید جنس تخت است. امروزه تخت های موجود در بازار از چوب، فلز، ام دی اف، ملامینه و ترکیبی از فلز و ام دی اف ساخته می شود. به طور کلی استفاده از روغن پولیش باعث ایجاد بوی نامطبوع در تخت های چوبی و ام دی اف نمی شود.

پس حواستان باشد که برخی از تخت ها بوی نامطبوعی دارند که شما را نسبت به آن بو حساس می کند. هنگام خرید تخت فلزی به تیز نبودن لبه ها و گوشه ها توجه کنید. در برخی موارد مشاهده شده است که بی احتیاطی در برش فلز یا جوشکاری باعث ایجاد اجسام نوک تیز و تیز می شود که باعث آسیب به افراد، ملحفه، تشک و پتو می شود.

اگر برای اتاق کودک تختی درست می کنید حتما به این نکته توجه کنید زیرا بچه ها خوشحال هستند و احتمال آسیب دیدگی زیاد است. برای سهولت در خرید تخت خواب مناسب بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. تخت های فلزی قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر تخت های ذکر شده دارند، البته تخت های چوبی و ام دی اف معمولا طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی که به دنبال زیبایی و ظرافت هستند این موضوع را انتخاب می کنند.

قیمت انواع تخت

قیمت تخت ها  تانیل چوب بسته به متریال و مواد به کار رفته در آن متفاوت است. به طور کلی تخت های فلزی نسبت به سایر انواع تخت ارزان تر هستند و نوع چوبی آن به خصوص در مورد اینسرت ها قیمت بالاتری دارد. هنگام انتخاب تخت و قیمت آن، پشتی تخت یا تاج تخت یکی از مهم ترین عوامل در تعیین مدل تخت می باشد.

از آنجایی که بسیاری از افراد به پشتی تخت تکیه می دهند، اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که تاج های بیرون زده و زاویه دار علاوه بر اینکه کار را برای شما سخت می کند، می تواند باعث ایجاد مشکل در هنگام خرید شود. تو میخوابی یا از رختخواب بلند می شوید تخت برای شما بسیار خطرناک است زیرا می توانید سر خود را به آن بزنید. بنابراین هنگام خرید تاج های تختی را انتخاب کنید که گوشه ندارند. تخت هایی با پارچه مخملی و تاج های چرمی برای این کار مناسب ترین به نظر می رسد. سعی کنید علاوه بر نکات بالا، تختی با پشت بلند انتخاب کنید تا برای تکیه دادن به آن دچار مشکل نشوید.

رنگ تخت

یکی از مهم ترین ویژگی ها در هنگام انتخاب رنگ تخت که بسیار جالب است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. رعایت برخی نکات به انتخاب خوب کمک می کند; اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سن و جنسیت شخصی است که از تخت استفاده می کند. اگر برای سالمندان تخت می‌خرید، عموماً استفاده از رنگ‌های تیره مناسب‌تر است، اما اگر برای اتاق کودک و نوجوان تخت می‌خرید، استفاده از رنگ‌های شاد متناسب با جنسیت آن‌ها است. ملافه های خریداری شده برای جهیزیه داماد ممکن است کمی متفاوت باشد. اگر اتاق شما کوچک است، توصیه می شود برای بزرگتر و بازتر جلوه دادن محیط، رنگ های روشن را انتخاب کنید و رنگ سفید بهترین انتخاب است.

آخرین نکته ویژگی های یک تخت خواب واقعی است

به طور کلی می توان گفت که قبل از خرید سرویس خواب نوجوان تانیل چوب باید نیازهای خود را روشن کنید. یک تخت بر اساس استانداردهای موجود انتخاب کنید. قبل از تصمیم گیری اطلاعات بیشتری را از منابع مختلف دریافت کنید. یکی از عناصر اساسی یک تخت خواب استاندارد، تشک خوب است. هنگام خرید تخت، حتما یک پاتختی مناسب تهیه کنید و آن را در اتاق خود قرار دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا. همچنین باید به طرح، رنگ، شکل و زیبایی اتاق نیز توجه کنید. بعدا مشکلی پیش نمیاد اگر مدام در حال جابجایی هستید یا مستاجر هستید ممکن است بخواهید استحکام تخت سنگین را نیز در نظر بگیرید. با رعایت نکات بالا می توانید یک تخت خواب مناسب خریداری کنید.

  • مهدیس فرح بخش
  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد بهداشت پوست

امروزه به دلیل افزایش روزافزون آلودگی هوا، گرد و غبار و ذرات آلوده اطرافمان، اغلب دچار مشکلات پوستی مختلفی می شویم که برایمان ناراحت کننده است و ظاهری ناموزون در صورت یا حتی بدن ایجاد می کند. بنابراین روش های مختلفی برای پاکسازی پوست از جمله داروهای گیاهی و خانگی وجود دارد که افراد آن ها را دنبال می کنند و برای داشتن پوستی زیبا هزینه و زمان متفاوتی را صرف می کنند! پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم در مورد پاکسازی پوست و هر گونه سوالی که در این زمینه دارید صحبت کنیم.

پاک کننده پوست چیست؟

تمیزی پوست صورت یکی از مواردی است که در زیبایی و سلامتی افراد نقش بسزایی دارد و امروزه همه به این موضوع واقف هستند، اما اگر بخواهیم تمیزی صورت را به معنای ساده تر تعریف کنیم، مجموعه روش ها را باید گفت. زیبایی که گاهی سنتی است و تمام آلودگی ها و بیماری های پوستی را از بین می برد، پاکسازی صورت نامیده می شود.

حتما تا به حال نام این فرآیند پوستی را در تبلیغات مختلف و از زبان بسیاری از کارشناسان و افراد آشنا به این کار شنیده اید و مطمئنا از جمله افرادی هستید که به سلامت و جوانی پوست خود اهمیت می دهید، پس حذف آن را فراموش نکنید. -به نام مردگان سلول ها یا ناخالصی های پوست، حذف ناخالصی های پوست و رطوبت و تغذیه عمیق صورت. به آن می گویند پاکسازی صورت.

با استفاده از این عمل می توانید گردش خون پوست صورت خود را تقویت کرده و سطحی صاف و شفاف روی صورت خود ایجاد کنید.

چگونه صورت خود را تمیز می کنید؟

پوست صورت ناحیه حساسی است پس باید مراقب آن باشیم و با روش های ملایم و غیر تهاجمی آن را پاکسازی کنیم. بهترین راه برای پاکسازی صورت برنامه ریزی و شناخت نوع پوستتان است. قبل از شروع، مطمئن شوید که محصولاتی که برای پاکسازی پوست خود استفاده می کنید، مناسب نوع پوست شما هستند و باعث واکنش یا درمان جدی نمی شوند.

هنگام تمیز کردن صورت با شوینده مخصوص فقط باید از انگشتان دست استفاده کنید و بعد از شستن نیازی به خشک کردن زیاد نیست بلکه به آرامی صورت خود را با حوله یا دستمال بمالید. فراموش نکنید که قبل از دست زدن به صورت، دست های خود را خوب بشویید!

صورت خود را از آرایش پاک کنید

قبل از تمیز کردن و شستن صورت، آرایش را از روی پوست خود پاک کنید. از آنجایی که پوست شما باید تمیز و عاری از هرگونه مواد اضافی باشد، می توانید این کار را با نوار بهداشتی یا مایع مخصوصی به نام میسلار واتر انجام دهید.

پوست خود را پاک کنید

فراموش نکنید که پوست ما به دلیل قرار گرفتن در فضای باز و محیطی مانند دست و پا نیاز به شستشو و تمیز کردن مرتب دارد و بنابراین مایع یا محصول شستشوی صورت باید کاملاً با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال، پوست های خشک نباید از موادی استفاده کنند که پوست آنها را زبرتر و سفت تر می کند!

شستشوی صورت باید در دو مرحله از روز انجام شود.

پاکسازی کامل و اساسی پوست

پس از شستن صورت باید منافذ باز شده را ببندیم تا بتوانیم با توجه به نوع پوست یا مالش از ماسک های مخصوص استفاده کنیم و تعداد دفعات استفاده از آن ها را در طول هفته یا ماه طبق توصیه ها به خاطر بسپاریم. مربوط. متخصص بیا بریم

برای شستن صورت از آب گرم استفاده کنید

به یاد داشته باشید که اگر صورت خود را با آب داغ بشویید، تمام روغن ها و مواد مغذی پوست به طور همزمان از بین می رود و پوست خشک و سفت می شود، پس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پوست را با ضد آفتاب یا کرم مرطوب کننده مخصوص محافظت کنید

اگر از انواع ماسک ها یا اسکراب ها استفاده می کنید، باید از روش های مراقبت از پوست استفاده کنید و این امر با کمک یک کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده مخصوص برای جلوگیری از اثرات نور خورشید یا آلودگی صورت می گیرد.
 

انواع پاک کننده های صورت

انواع پاک کننده های پوست

یکی از اولین نکات و گام ها برای پاکسازی صورت استفاده از پاک کننده یا شوینده مناسب است، زیرا انتخاب مناسب می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و سلامت پوست شما داشته باشد.

وظیفه و هدف اصلی این دسته پاکسازی پاکسازی مواد آرایشی و مواد اضافی از روی پوست است و بسته به پوستی که دارید؛ شما این محصول را تهیه کنید. از زمانی که شرکت‌های مختلف شروع به ساخت این محصول کرده‌اند، تنوع زیادی در این شوینده‌ها وجود دارد، اما همگی به یک هدف عمل می‌کنند و در صورت انتخاب صحیح، جلوه‌ای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کنند.

ژل های پاک کننده

ژل پاک کننده صورت

این نوع پاک کننده ها بسیار شفاف هستند و به دلیل پخش شدن بر روی پوست قوام استفاده آسانی دارند.

آب بیشتری برای تمیز کردن و شستشو و برای پوست های چرب، مختلط و مستعد آکنه مورد نیاز است

درمان آنها بسیار راحت است.

کرم پاک کننده صورت

این دسته از مواد شوینده بسیار مرطوب و قوی بوده و بافت آن نیز لطیف و نرم است. کسانی که پوست خشک و حساسی دارند می توانند این پاک کننده را انتخاب کنند.

آب صورت میسلار

پاک کننده صورت میسلار واتر

این محصول بسیار سبک و محتویات آن به صورت مایع می باشد و می توانید با استفاده از پد پنبه ای از آن استفاده کنید

و نیازی به شستشو ندارد، همچنین انواع پوست با این محصول سازگار است.

این محصول را می توان با قیمت صد هزار تومان در بازار تهیه کرد.

چربی پاک کن

همانطور که از نام این محصول پیداست بافتی غیر چرب و ضد آب دارد و افرادی که پوست خشک، معمولی و حساس دارند بهتر است این محصول را انتخاب کنند.

انواع مختلف این محصول با قیمت صد و پانصد هزار در بازار موجود است.

صابون صورت

با شنیدن این کلمه ممکن است فکر کنید که ممکن است پوست شما خشک شده باشد، زیرا در قسمت قبل گفتیم صابون برای شستن صورت مناسب نیست. اما این قلم دارای ترکیبات و فرمول های خاصی برای شستشوی صورت بوده و مضر نیست و برای پوست های مختلط و چرب قابل استفاده است.

انواع مختلف این محصول تا صد هزار تومان در بازار موجود است.

صورتت را پاک کن

دستمال مرطوب صورت یک محصول ساده و سبک وزن است که استفاده از آن آسان است و می توانید به سرعت و به راحتی از آن برای پاک کردن آرایش یا آلودگی های سطحی پوست یا بدن خود استفاده کنید.

پدهای پاک کننده صورت

محصولات پاک کننده این دسته جامد و ضد آب هستند و در واقع حالتی بیضی دارند و برای پاک کردن آرایش و آرایش ایده آل هستند. همچنین از الیاف و پنبه ساخته شده اند و مشکل پوستی ایجاد نمی کنند. فراموش نکنید که چیزی می تواند استفاده شود و دوباره استفاده نشود!

به طور کلی در روش های مختلف پاکسازی که امروزه استفاده می شود، سلول های مرده پوست از بین می روند، سپس با استفاده از کرم ها و روش های آبرسانی، پوست جدید و سالم موجود در لایه زیرین جایگزین می شود و شما به سلامت و زیبایی جدید برمی گردید. نیروی حیات. پوست تو.
 

رجوع به مقاله: دوره فیشیال صورت تهران فاطمه حبشی

  • مهدیس فرح بخش