مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

مهدیس

اشتراک گذاری موارد موردعلاقه

در این سایت، مطالب و محتوای مورد علاقه خودم را به اشتراک خواهم گذاشت.

  • ۰
  • ۰

 

 

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی، سامسونگ، بوش، دو، مجیک، بکو، ایندزیت، ویرپول، پاکشوما خشک نمی شوند... این مقاله برای همه برندها صدق می کند. یکی از مشکلاتی که در بسیاری از ظروف دیده می شود این است که گلدان ها خشک نمی شوند. اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف شسته شده را به خوبی خشک نمی کند یا دارای لکه های آب است، این مقاله از تیم پشتیبانی سرویس را با دقت مطالعه کنید تا متوجه شوید که چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی شوند و نحوه حل این مشکل را یاد بگیرید. چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی شود؟ برای تعمیر بوش تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلیل اول: انتخاب برنامه اشتباه

برخی از برنامه های ماشین ظرفشویی شامل مرحله خشک کردن نمی شوند. ممکن است دستگاه شما روی این برنامه ها تنظیم شده باشد و مرحله خشک کردن ظرف را انجام ندهد. با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه، برنامه ای را با مرحله خشک کردن انتخاب کنید. به طور کلی، برنامه های سریع و پیش شستشو شامل مرحله خشک کردن نمی شوند، اگر دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ندارید، لطفاً برند و مدل ماشین ظرفشویی خود را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید تا بتوانیم برنامه خشک کن را توضیح دهیم. .

دلیل شماره دو: چیدن تصادفی ظروف در ماشین ظرفشویی.

اگر ظروف را در سبد ماشین به درستی و طبق دستورالعمل نچینید، فرآیند شستشو و خشک کردن ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. برای آشنایی با نحوه چیدمان صحیح ظروف در سبد ماشین ظرفشویی مقاله چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

دلیل سوم: از مایع پولیش (مایع پاک کننده) استفاده نکنید

مایع لباسشویی یا مخزن ماشین لباسشویی می تواند یکی دیگر از دلایل خشک نشدن کامل ظروف باشد. بدون کمک تمیز کردن، آب به راحتی از ظروف جاری نمی شود، نرم کننده مایع با کاهش کشش سطحی آب از تشکیل قطرات کروی جلوگیری می کند و آب را به صورت لایه نازکی روی ظروف می گذارد تا بتوان آنها را شست. . و خشک کنید آسان در نتیجه، هیچ لک ناشی از تبخیر قطرات باقی مانده روی سطح ظروف وجود نخواهد داشت. به طور کلی ماده شوینده با حذف آب از ظروف چرخه خشک شدن ماشین ظرفشویی را بهبود می بخشد.

توصیه می کنیم از مایع پولیش (مقدار استاندارد) استفاده کنید. اگر قبلا از آن استفاده کرده اید، مطمئن شوید که ظرف مسدود نشده باشد و پس از هر بار شستشو، ظرف مایع آبکشی کاملا خالی باشد.

دلیل چهارم: قبل از پایان دستگاه، صفحات را بردارید

برداشتن ظروف قبل از اتمام تمام مراحل شستشو یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف است. همیشه منتظر بمانید تا کل برنامه تمام شود و زمان به صفر برسد و وقتی مطمئن شدید ماشین ظرفشویی تمام شده است، ظروف را بردارید. توصیه می شود پس از اتمام ظروف چند دقیقه درب ماشین ظرفشویی را نیمه باز بگذارید و سپس ظروف را خارج کنید.

دلیل پنجم: خرابی پمپ حرارتی.

پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی در طول چرخه شستشو و خشک کردن آب را گرم می کند. پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی ممکن است آسیب ببیند یا سوخته و باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. تشخیص عیب پمپ حرارتی باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی انجام شود، خودتان اقدام به تعمیر آن نکنید، زیرا ممکن است سایر قسمت های ماشین ظرفشویی آسیب ببیند و این کار از نظر ایمنی بسیار خطرناک است.

دلیل ششم: خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی

خرابی ترموستات می تواند باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. این قطعه وظیفه اطمینان از ایمنی دستگاه در برابر افزایش بیش از حد دما را بر عهده دارد. اگر ترموستات معیوب باشد و به درستی کار نکند، می تواند قبل از خشک شدن ظروف، المنت را خاموش کند. بنابراین چرخه خشک کن متوقف شده و ظروف کاملا خشک نمی شوند. برای تعمیر یا تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی خود می توانید از کارشناسان خدمات ما کمک بگیرید.

دلیل هفتم: شیر تهویه مطبوع واشر

اکثر ماشین‌های ظرفشویی از یک دریچه هوا برای آزاد کردن هوای گرم و مرطوب در طول چرخه شستشو استفاده می‌کنند. اگر دریچه به درستی باز نشود، رطوبت در ظروف باقی می ماند. یکی از رایج ترین دلایلی که ماشین ظرفشویی ظرف ها را خشک نمی کند، مشکل دریچه هوای دستگاه است. به عنوان مثال، ممکن است دریچه هوا به درستی باز نشود.

بررسی کنید که دریچه هواکش به درستی باز شود. اگر در باز کردن دریچه هوا مشکل دارید، از یک متخصص ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

علت هشتم: خرابی موتور فن تهویه مطبوع

یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ممکن است مربوط به موتور فن دریچه هوا باشد. برخی از ماشین های ظرفشویی از موتورهای فن در دریچه های هوا برای تسهیل فرآیند خشک کردن استفاده می کنند. اگر موتور فن کار نکند، دستگاه نمی تواند ظروف را به درستی خشک کند. اگر موتور فن سوخته یا چرخ فن به درستی نمی چرخد، باید تعویض شود. برای تشخیص و رفع این مشکل از کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

دلیل شماره نه: ضریب حرارت

در تعمیر لباسشویی بوش  آمریکایی یا بزرگتر، کف ماشین ظرفشویی مجهز به المنت است. دلیل اصلی خشک نشدن ظروف در این مدل ها این است که دستگاه گرمایشی به درستی کار نمی کند. برای بررسی المنت، ابتدا برق ماشین ظرفشویی را خاموش کنید. سپس با استفاده از مولتی متر بررسی کنید. برای دسترسی به ترمینال مواد واقع در پایین ماشین ظرفشویی، باید قسمت زیرین آن را جدا کنید. همچنین وضعیت کابل ها و ترمینال ها را بررسی کنید. بهترین کار این است که از تکنسین های تعمیر ماشین ظرفشویی که خدمات پشتیبانی را برای تعمیر یا تعویض اجزای ماشین ظرفشویی ارائه می دهند کمک بگیرید.
  • ۰۲/۰۹/۳۰
  • مهدیس فرح بخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی